تبلیغات
آکادمی کوهنوردی - پرورش عضلات ذهن

آموزش هدف ما نیست, ما آموزش را ابزاری می دانیم برای ارتقاء سطح فنی و ایمنی کوهنوردی

پرورش عضلات ذهن

نویسنده :مهدی فرهادی
تاریخ:شنبه 18 مرداد 1393-02:23 ب.ظ

ترجمه : مهدی فرهادی

منبع : http://www.mountainzone.com

مقدمه مترجم:

هنگامی که ورزشکاری شاخص و برجسته را می بینیم در ابتدا در اندام عضلانی او دقیق می شویم و به این فکر می کنیم که چگونه ما نیز می توانیم چنین عضلات و اندامی داشته باشیم تا به این حد از توانائی برسیم.

اما آیا یک ورزشکار فقط باید به اندام و عضلات قوی خود متکی باشد؟

با نگاهی ژرف تر و برخوردی نزدیکتر با بزرگان هر ورزشی مشاهده می کنیم که این افراد علاوه بر اندام قوی و مهارتهای تکنیکی از هوشی بالا و ذهنی قوی و فعال برخوردارند. افراد با اعتماد به نفس پائین و با ذهن مشوش و مغشوش هر چقدر هم از لحاظ جسمی قوی باشند نمی توانند ورزشکاران موفقی شوند.

در ورزش کوهنوردی مخصوصا" کوهنوردی فنی و جدی نیز این قائده صدق نموده و داشتن عضلات ذهنی قوی به اندازه عضلات فیزیکی اهمیت دارد.

به این مقاله که ترجمه نموده ام نیز نگاهی بیاندازید تا بر این اهمیت بیشتر واقف شوید.

 

ولفگانگ گولیچ(Wolfgang Güllich) می گوید : "مهمترین عضله برای کوهنوردی ,مغز است" چیزی که این جمله را خاص و قابل توجه می کند این است که گولیچ یکی از قدرتمند ترین سنگنوردانی است که دنیا تا به حال به خود دیده است.
من کاملا با این نظر گولیچ که یک کوهنورد حرفه ای باید تمرینات ذهنی را کاملا" جدی بگیرد موافقم.

به این نکته توجه داشته باشید هر جایگاهی که دارید و خواهید داشت مستقیما" به تفکرات شما بستگی دارد.تفکر شما خمیر مایه اصلی عمده فعالیتهای شما اعم از بیشتر فعالیتهای کوهنوردی وهمه تمرینات ذهنی شماست.

با این چشم اندازی که به شما ارائه گردید , چه چیزی بیشتر از تفکرات هدف گرا ,کنجکاو و پرسشگر و خلاق می تواند شما را به سمت توسعه کیفی فعالیتهای کوهنوردیتان رهنمون سازد.

از امروز شروع کنید, تلاش کنید که بطور نظام مندی تفکرات و احساسات خود را تنظیم و جهت دهی کنید.

همچنین مهم است شما آگاهی خود را درخصوص اینکه چگونه بدن شما به ذهن شما پاسخ می دهد بالا ببرید. با داشتن این آگاهی , شما می توانید وضعیت روحی و جسمی خود را بهبود دهید.

بعنوان مثال وقتی احساسات منفی و تفکرات ترسناک به شما روی می آورد شما می توانید چنین تفکراتی را بی درنگ با تصورات مثبت و سازنده جایگزین کنید. یا وقتی تشخیص می دهید که فشار زیادی در حال وارد شدن به شماست,شما می توانید ریتم حرکتتان را کند تر کنید , نفس عمیق بکشید و تفکراتتان را به سمت موضوعات آرامش بخش سوق دهید.

غلو آمیز نیست بگوئیم  پیشرفت کیفی تفکرات بر کیفیت کوهنوردی دارای نتیجه گیری فوری و بهبود طولانی مدت است.

هدف این است که تفکراتتان را به شکلی اصلاح و تعدیل کنید که به شما در حل مشکلاتتان کمک کند(بجای اینکه در مشکلاتتات بیشتر غرق شوید),با عوامل ترس درگیر شوید(بجای اینکه از آنها فرار کنید) وفعالیتهایتان را به سمت اهدافتان سوق دهید(بجای اینکه با اولین علامت ناکامی وشکست عقب نشینی کنید).

این روشهای ویژه تفکر,ذات و گوهر اسحکام و قدرت ذهنی است. این استحکام ذهنی عیار و ویژگی بارز کوهنوردان برجسته در کل جهان است, و همچنین چیزی است که شما باید اشتیاق دستیابی به آنرا داشته باشید تا بتوانید به پیشرفت در دستیابی به اهدافتان نائل شوید.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
choc
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 02:28 ق.ظ
It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy.
I've read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or advice.
Perhaps you can write next articles referring to this article.

I want to read more things about it!
How long does it take to recover from Achilles injury?
پنجشنبه 9 شهریور 1396 04:49 ب.ظ
I truly love your website.. Excellent colors & theme.
Did you build this amazing site yourself? Please
reply back as I'm looking to create my very own website and would like to find out where you
got this from or just what the theme is named. Thank
you!
BHW
جمعه 18 فروردین 1396 11:25 ق.ظ
Hello, I enjoy reading through your post. I wanted to write a little comment to support you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo